30 april 2013

Utmaningen 75k - Dag 1

Inte den ultimata dagen att börja med en utmaning. Vaknade med ont i huvet, ingen energi och på förbannat taskigt humör. Jag sköt genast upp träningspasset till eftermiddagen och såg till att sova en timme innan, det blev lite bättre och jag fick lite energi.

Ute var det molnigt och blåste massor som vanligt. Jag laddade camelbacken med energi, vatten och cola och gav mig i väg. Det svåra med den här utmaningen är att verkligen ta det lugnt, springa sakta. Bestämt var att jag skulle gå i uppförsbackarna och pausa lite då och då. Vid 10 km skulle jag ta en längre paus.
När jag väl kom i väg så sprack det upp och solen tittade fram, det mojjnade lite och det var en fröjd att ge sig ut på Järvafältet. Väldigt vacker natur och jag njöt när jag passerade Säbysjön. Jag ändrade rutten lite och sprang även upp till Översjön, då började det kännas i låren och knäna.
Efter 10 km var det dax för vila, jag insåg att jag inte har sprungit en mil sedan Lidingöloppet 2009, så nöjd la jag mig på en bänk och sippade cola.

Hemvägen gick lättare, jag kom in i lunken. Det gjorde ont i benen men med bra musik i lurarna flöt tankarna i väg på annat.

Fantastisk nöjd och skittrött kom jag hem och insåg att del 1 var avlarad, 20 KM och det gick bättre än förväntat!!

Fint i solen..


















Översjön


















Puck i pannan vid 15 k

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar