01 maj 2013

Utmaningen 75k - Dag 2 & 3

I går var det en trött kropp och hyffsat döda lår. Jag cyklade i väg till syrran och tog med mig hunden på en löptur. Det var garanterat en upplevelse. Elviz (som är Border Collie) är ganska stark och har MYCKET energi i kroppen.
Jag hade en löpsele runt midjan med gummirep till honom. Jag ville lunka och han ville galoppera. Det vart lite dragkamp.
Jag sprang mest och skrattade och försökte bromsa så gott det gick. 8 km gick bra sen ville bara vovven leka. Jag cyklade hem och tänkte ta 10 km på kvällen.
Det gick inte, helt omöjligt. Kroppen strejkade och jag gick och la mig i stället!

I morse kändes det bättre ända tills jag skulle börja springa. Å hej å hå.....det vart bara ett stapplande till en början, gjorde så fantastiskt ont i låren. Jag gnetade på och efter några minuter släppte det och jag kom in i en lugn lunk. Tanken idag var 20k och lång paus efter 10k, sen lite kortare pauser när jag kände att energin var låg.
Första pausen var efter 4 km, det var så fint där jag var så jag tänkte njuta av solen. Slängde mig i gräset och hoppade lika snabbt upp. Jag hade satt mig på en orm, fruktansvärt obehagligt och intervallträning var inget jag behövde. Usch!

Kroppen kändes faktiskt bra och det fanns gott om energi, några små pauser här och där och den längre pausen på 30 min. Väggen kom vid 17 km ungefär, då strejkade det mesta i kroppen. Dom sista 3 km var en plåga och jag var fruktansvärt medveten om mina ben. Jag tänkte på dom ultra löpare som jag känner, som springer 100 miles i sträck....jag är så otroligt imponerad av dom!

Nu har jag avklarat 48k av 75k och det är verkligen rekord för mig!! Tjohooo!

Trött vovve


















Välbehövlig vila...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar