14 december 2009

En måndagmorgon!

"Vaknar glatt av att en trevlig melodi klingar 05.00 på morgonen, med ett leende hoppar jag upp och hälsar dagen välkommen. Jag går upp och sjunger en truddilutt medans jag sätter på kaffet......."

Så skulle det kunna vara men så var det inte. Jag vaknar av att nåt brölar, två katter vaknar till liv och sätter klorna i mig samtidigt som dom vill kela, det vill inte jag. Jag går upp utan att tända lampan och springer rakt in i dörren som någon tydligen stängt. Slänger på kaffet och missar lite och häller ett halft paket på golvet. Funderar samtidigt vad det är jag ska göra, varför står jag här? Lyckas med stor möda hitta träningskläderna och springer fram och tillbaka tills jag fått på mig allt.

Ute är det snö, ganska mycket snö. Jag har sommardäck på bilen. Ganska spännande men det går toksnabbt i nerförsbacken efter som jag inte kan bromsa. Kommer fram till ÖIP för tidigt, klockan är bara 6 och jag sätter mig och lyckas få ner pulsen. En efter en ramlar nyvakna snötroll och man börjar pigga på sig.

Vi kör i gång, springer, ålar i snön, springer, har lite cirkelträning, drar varandra i snön, bär varandra på ryggen, rushar i uppförbacken, springer, gör armhävningar och så springer vi. Tre gånger under passet känner jag att nu måste jag kräkas, men jag gör inte det. Jag biter ihop frustar och snorar tills jag märker att nu ska vi ta oss tillbaka......åhh det kändes bra.
Jag glider in i ledet längst bak och tänkte för mig själv att jag kan minsann ligga här och puttra på. Då kommer Bruno och kommenderar fram mig LÄNGST fram, håll tempot Malin......skit oxå.
JÄGARMARSCH.....och jag som inte var trött innan. Första två går bra sen är jag på väg att fejka att jag har brutit benet eller nåt. Sofia som ligger bakom slänger upp en hand i ryggen och puttar på, övriga peppar på och på nåt konstigt sätt tar jag mig till ÖIP. (Nu var det verkligen kräk varning)

Vi asvlutar med 31 st upphopp i ring och går in och stretchar. Sätter mig i bilen och ler och åker hem och tar ett bad.

Det är fantastiskt med Måndagar i skogen :-)

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar