17 mars 2011

Morgonlöp och rodd....

(Tränade inte igår, ledsen och låg! Sånt händer!)

05:30 ringde klockan! Jag vaknar med ett leende, hoppar ur sängen, gör en fin smoothie och drar iväg!
Det skulle kunna varit så men så var det inte!
Jag vaknar och är skitsur, sitter ett tag och undrar vad det är för viktigt som händer idag eftersom klockan ringer så tidigt...hmprf....morgonlöp!
Går upp, drar en kaffe och cigg....(på sanning).....rasslar ner till bussen!

På plats är jag lite piggare! Fan jag är stark nu!
Morgonträning = lågintensivt! Jag hör men jag förstår inte.
På bandet och i väg, börjar med en lugn första kilometer, bra!
Sen händer nåt, jag får hybris, vill, vill, vill....jag ökar!! Ökar jätte mycket! En kilometer i ett tempo som inte hör hemma på morgonen! Fan!
Tar det lite lugnt igen nästa kilometer, pulsen vill inte gå ner.
Ähh skiter i det och ökar i stället, pulsen ville ju ändå inte gå ner!
Tokrusar fram, hyperventilerar och bara är....går så där! Får mjölsyra och går en stund...hehe...sen ökar jag!
Jaja 5 k med en medelpuls på 96%.....SUCK ON THAT!

Tyckte här i mitt förvirrade tillstånd att jag hade tid för lite rodd....mmm....bara 1 k.
Skit vad stressat det blev, hade ju möte 08:00....
Det resulterar i att jag får tokduscha och springa till kontoret! Ramlar in två minuter över åtta, osminkad, högröd i ansiktet och hysteriskt eftersvettandes! MEN jag ler och har energi!

Fan va bra det är att träna på morgonen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar