18 januari 2012

Fokus!

Ja det är det som hägrar nu! Det känns som om jag tagit ett jättekliv efter nyår. Massor med energi och vilja att förbättra.
Jag har lagt om kosten och slutat helt med alkohol. Det påverkar kroppen så otroligt mycket.
Förra veckan blev det 9 timmar träning och ändå kändes kroppen pigg! Jag sover mycket bättre nu och känner mig lugnare i mig själv.
Har dock lite grubblerier angående Vasaloppets vara eller icke vara. Jag vet att jag har konditionen som krävs men att åka 9 mil skidor utan att ens stått på ett par i år.....vette fan. Det närmar sig nu och det lutar åt att jag säljer startplatsen och börjar med Vätternrundan i stället....fast det tar emot.

Det är kul i alla fall att man märker att det ger resultat med träningen. I går kom en som jag inte träffat på länge fram till mig när jag stog på bandet och sa "fan vad du ser fit ut, vad tränar du egentligen?", sånt mår man bra av :-)

Så fortsatt fokus på träning och må bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar