03 januari 2012

Nytt år och nya mål!

Så får man äntligen kliva in i 2012, vända bladet och förhoppningsvis inte behöva titta bakåt.
Jag kan kort och gott säga att 2011 inte innehöll så mycket positivt, varken när det gäller träning eller privat. Inte mycket att hänga i gram med 86 träningspass och 3792 minuter.
Det gör att jag är mer taggad nu än någonsin, har fnulat på mål och upplägg och det känns toppen.

Tyvärr har jag legat sömnlös några nätter med hosta och idag kom huvuvdvärken som ett brev på posten. Kanske inte bästa starten på året :-(, men jag hann med 3 km löpning och 2,5 km rodd i går i alla fall.

2012 kommer jag ha mest fokus på löpningen. Både att få upp farten samt behärska längre distanser. Upplägget kommer att vara 3 löppass per vecka, 1 vanligt, 1 intervall och 1 distans. Även jobba upp styrkan och till en början mest core.
Nu under vintern är tanken att köra 1-2 pass spinning/MTB i veckan.
Sen får vi ju hoppas att snön behagar komma snart så skidorna kan få sig en dos, kommer det ingen snö så kommer jag att sälja min startplats till vasaloppet och börja med vätternrundan i stället.

Ja det är ungefär så långt jag kommit, nu väntar jag tills hostan är borta så jag kan ge 110%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar