02 juni 2009

2 Juni - Backintervaller

På schemat, IF Linnea.
Ibland är det svårt att motivera sig att komma i väg och träna. Idag var det tvärtom!
Jag satt på jobbet och gäspade så tårarna trillade men jag var helt inställd på löpning.
När jag sedan kom hem satte jag i gång och städa, allt för att hålla i gång och inte säcka i hop!
Ganska kallt och det regnade, perfekt löpväder!


Eftersom dom flesta som var där hade sprungit SM i helgen så började vi med lätt jogg 4,6km som uppvärmning. Det var Mia som höll i tempot och det passade mig som handen i handsken! Jag och Katrin kunde faktiskt prata med varandra hela tiden :-).Bra uppvärmning!

När vi sedan kom till Tanto blev vi som inte sprungit SM dumpade i en backe. Backintervaller i 20 min medans dom andra fick fortsätta jogga.
Kan gissa att backen var ca 200m lång och hyffsat brant.
Det var bara att sätta igång!
På slutet kom det andra gänget tillbaka och stod och peppade oss, det är underbart att höra när man är på vippen att falla ihop. Vart kommer krafterna i från då kan man undra??
Vi fick i alla fall ihop 11 rundor sedan lugn jogg tillbaka till Zinken.

Totalt: 9,6 km
Tid: 1.02
Maxpuls: 190
Medpuls: 166




Bra människor det där!



//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar