14 november 2010

Helg träning

Så nu börjar helgerna se ut som dom ska. Bra träning fredag, lördag och söndag (fredagen får hänga med som helg eftersom jag tog ledigt halva dagen).

Fredag - Löpning
Min fokus ligger just nu på löpningen. Dels att få upp farten och sen uthålligheten. Planerat så ska jag springa 3-4 pass i veckan blandat med intervaller, backe och distans. Hade tänk köra backträning men vädret var så pissigt så det blev löpbandet på gymmet i stället. Hade ingen plan förrutom intervallträning. Det resulterade i att jag gasade på så länge jag orkade sen sänkte jag och gick emellen. Rackarns jobbigt.
55 min - 6 km

Lördag - MTB
Planen var att åka till Lida och testa nya spår, men jag blev själv och valde att stanna kvar på Lidingö. Tog nästan hela Lidingöloppet (28 km) och det var grymt jobbigt. Mycket vatten, lera och snö här och var. Kände även av skillnaden med dubbdäcken, det blir ganska mycket tyngre. Men kul var det och endorfinerna sprutade. Jag körde på tills jag var helt tom på energi så det blev 2 timmar.....wiiiiiii!
2:05 - 28 km

Söndag - Löpning & Styrka
Hade beslutsångest vad jag skulle göra idag. Skulle egentlien kört distanspass men benen var ganska sega efter gårdagen. Men tänk va bra det blir när syrran ringer och berättar att jag ska till gymmet! Det var bara å dra ner och hoppa på bandet. Började med 2 km uppvärmnng ganska lugnt. Sen vart det styrka, armar, mage och rygg. Min PT har tagit fram ett program med träningsprogram inför Vasaloppet. Vääääldigt mycket triceps...hmm. Kommer kännas i morgon tror jag. Aslutade med 2 km löpning i lugnt tempo. Sen var jag nöjd!

























 
Bara lite lerig efter halva rundan.....sen blev det lite mer :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar