16 december 2008

16 Dec - PT Löp och styrka

Har jobbat alldeles för mycket senaste tiden och tränat alldeles för lite.
Det har resulterat i att jag varigt trött, irriterad och haft ont i kroppen......BEHÖVER ju träning för att må bra.

Idag fick jag i alla fall min efterlängtade endorfinkick! PT träning med Jessica.
Vi började med ben och rygg styrka, ojoj det kommer att kännas i morgon.
Sen fick hon för sig att hon skulle springa med mig, så medans jag körde vader sprang hon och böt om.

5 km på bandet så fort det bara gick! Vi började lite försiktigt på 10 för att efter 500m öka till 11. Efter ytterligare 500m ökade vi till 12. Sen höll vi på sådär, fast vi sänkte ju lite emellanåt oxå. Resultatet blev ny PB 27.38!!!

Sen det som kanske inte är så kul, Jessica är 1 år äldre än mig men jag kör mer kondistionsbaserad träning. Hennes puls låg i snitt 40 slag lägre än min. Där fick man svart på vitt vad det är man håller på med (det kommer jag inte att avslöja men det börjar på R....)

Men ganska passande så är det ju snart nyår och vad vore inte på plats om inte några fina nyårslöften!!

Karin har lovat att tvinga ut mig på minst 1 distanspass i veckan i alla fall!
Nu är det slutdaltat....here i come!!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar