15 mars 2009

15 Mars - Löpning

Som jag har längtat efter denna dag. Lite så där lagom med vår i luften och det har börjat torka upp ute. Jag är frisk och jag är på gång.

Långdistans idag, tänkte mig runt 20-25k här på ön. Pulsen skulle vara mellan 70-80% av max.

Gav mig i väg och det var helt perfekt löpväder. Tyckte nog att tempot var lite lågt men å andra sidan så skulle jag ju vara ute ett tag i dag. Lyckades hålla fötterna torra i ca 4k sen blidde det blött. På vissa ställen var det så slaskit att det inte ens gick att jogga och värre blev det när man kom in i skogen. Men jag rasslade på, hade full koll på pulsen så den inte stack i väg. Känslan var jätteskön, lugnt och behagligt med bra musik i ipoden.

Blev ca 20k och jag sprang i 2.08, avslutade med en raskpromenad i 10 minuter. Benen kändes hyffsat stumma men det har ju mer med träningsverken att göra. Medelpuls blev 76% så jag är nöjd!!


Skorna var rena innan.....
//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar