23 mars 2009

19-20 Mars - Simning och Spinning/Core

Har varigt lite anti mot datorn i helgen. Inte för att den varit dum eller nåt, jag har bara inte orkat.
Avslutade i alla fall min arbetsvecka med ett dopp i det blå på Fredagen.
Har fått ett litet simprogram som jag ska lägga in i min träning och det är som följer:

8 x 25 ss  fokus på hög fart, bra teknik . vila ca 20 sek mellan varje

8 x 75 ( 25 ben med platta, 25 ss hög fart och 25 bad ) vila 10 sek  

2 x 50 ss – max valfri vila  

Började med det och körde sedan på med lite blandade övningar. Kände att jag inte ville ta i för mycket utan det här skulle ju vara min vilodag. 

Fick ihop ca 1500m och det är jag mer än nöjd med. Passet blev ca 1 timme. Nästa simpass ska jag kolla lite tider, bla på 200m och 400m. Det blir ju lattjo!

På Lördagen var det sedan dax för 90 min spinning med Michel. Den här gången var jag verkligen tokladdad och bestämde mig för att köra gärnet hela tiden. Räknade till och med vad vi hade för RPM och när vi satt ner så var det ca 100 RPM. När vi stod i en backe hade jag ca 60 RPM. Kändes bra hela tiden och jag var noga med att inte lägga på för mycket motstånd!

Avlutade som vanligt med 30 min Core. Så bra döda magen pass!!

//M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar