15 februari 2009

15 Feb - Muskelpass och Löpning

Jag har fortfarande inte kommigt in i det där med att träna på gymmet på morgonen. Idag var jag dock lite piggare än vanligt när jag ramlade in på muskelpasset.
Vet inte riktigt vart jag fick alla krafter från men vad jag saftade på.....riktigt stolt över mig själv.
Gilllar verkligen dom här passen, bra med styrka och blandning med kondition. Man känner sig stark när man går där i från.

Efter det var tanken att jag och Jessica skulle springa i en timme. Nu var det lite fel tid och alla banden var upptagna. Vi ställde oss på varsin trappmaskin och väntade. Efter ca 15 min så fick vi till slut varsitt band. Nu blev det lite kul, jag hamnade mellan Jessica och Petra (som oxå är instruktör)...inge bra för självförtroendet det inte. Två hyffsat vältränade donnor med hyffsat tempo....åsså lilla jag som hade stockar till ben idag.....snacka om att känna sig liten :-)

Men jag nötte på, hade lite krampvarningar i baksida lår så det fick bli lugnt. På slutet fick Jessica hybris och skulle ta Petras tid på 50 min, så jag saktade in och hejjade på i stället. Vart väl en 8-9 km eller nåt och landade på 50 min......bra gjort av mina trasiga lår!!

Avslutade med en låååång strech och dundrade hem till soffan.....well done!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar