08 februari 2009

8 Feb - Muskelpass och löpning

Idag var egentligen långpassdöden inplanerad men det blidde ändrade planer.
Muskelpass med löpning efteråt.

Muskelpasset är riktigt bra, speciellt om det är en intruktör som är helt speedad! Börjar även få in rätt vikter nu så det ger lite mer. Idag var det jobbigt som vanligt, jobbigast var för fötterna vilket är lite tokigt. Fick nästan kramp i början av passet, men det gav med sig till slut.

Efter passet ramlade jag och Jessica till bandet. Gick bra till en början fast jag fick håll hela tiden. Jag kämpade på så gott det gick men benen var sega och pulsen var hög. Jessica däremot sprang på som inget hade hänt....typiskt.
1 timme fick vi i hop i alla fall och jag kom nog 8-9 km (Glömde faktiskt kolla!!!)

Nu har jag i alla fall lärt mig nya saker igen, äta frukost före ett 2 timmars pass är bra!
Har även insett att det bara är 2 veckor kvar till Vasaloppet...hm blir nog lite distansträning nästa vecka.

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar