03 februari 2009

2 Feb - PT Intervall och styrka

Var inte riktigt mig själv idag efter min hårda helg :-)
Ramlade ner och satte mig på cykeln som uppvärming, gäspade så mycket så tårarna rann.
Men minsann, Jessica har bot på det mesta!

Upp på löpbandet och maxa i 10 minuter. Det testet var för att kolla hur mycket pulsen droppar efter 1 minut. Tror det blev 35 slag och det är bra!

Nästa test var rodd. Ro i 10 minuter och se hur långt man kommer. Tog det lite för lugnt i början vilket gjorde att jag fick ta i satan för att komma dom 2000m som gjorde att man var bättre än motionär.....grejjade det precis på håret. Blev 2012m...!

Sen var det statiskt rygg test. Ligga i en sån grejj med kroppen parallelt med marken och hålla i en 20kg vikt så länge man orkade. Jobbigare än vad man tror. Landade på 1.35 tror jag..vilket var bra!

Åsså har vi favorit i repris,, jägarstolen. 1.34 blev det nog där, bra men inte asbra :-)

Så testerna klara. Dax för intervaller. nu blev det 7x200 meter med 1 min vila på max....ojoj! Bästa med det är att pulsen verkligen droppar bra och man tar verkligen ut sig!

Bra pass, mera sånt!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar