25 februari 2009

25 Feb - Löpning + Simning

Jag kan ju inte riktigt det här med vila, har aldrig fattat hur man gör.
Men folk snackar jämt om "återhämtningsträning" så det körde jag idag :-)

Rasslade ner till gymmet och hoppade glatt upp på bandet, tänkte faktiskt till lite här och började lite lugnt, på 10:an. Sprang på i 2,5km och vart väldigt förvånad över att jag fortfarande hade så ont. Fötterna krampade lite och tårna var hellt döda.....fanken.
Gick en liten stund för att sedan jogga vidare på 9:an. Kändes lite bättre så, till och med så bra att jag kunde öka ännu mer.....till 13. Skön känsla att kunna dra på lite och få ut lite skit ur benen. Fick ihop 5 km och tog sedan en powerwalk på 15 min, det var dom värda benen.

Sen rasslade jag i väg till simhallen, hade totalt missat att det var sportlov nu och därmed ingen kurs. Lite snopen hoppade jag ner och började simma lite. Efter ett tag upptäckte jag att jag inte var ensam, fanns fler som hade missat. En av killarna tog på sig att göra ett träningsprogram till oss förvirrade själar. Ett bra pass med mycket teknik, blev ca 1,5 km. Skönt att få simma, det tyckte nog kroppen med!!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar