04 februari 2009

3 Februari - Löp / Trappm / Spinning / Styrka

Vilken velig dag. Först skulle jag träna 3 timmar spinning, men klasserna var fulla. Då var tanken att jag skulle springa 5 km och köra 2 st spinningpass.Det blev inte så heller.
Så här blev det:
Ramlade in på Gärdet och ställde mig på bandet. Benen var märkbart trötta efter gårdagens intervaller så 2.5 km fick räcka.Gav mig i stället på trappmaskinen och körde 15 min på den....svettigt!

Efter det ett nytt spinningpass. Förvånadsvärt bra faktiskt. Bra med intervaller och mycket styrka. Studsade i väg till Lidingö för att köra det andra spinningpasset.
Då sprang jag på Jessica. Vi bestämde att vila benen och lägga ner spinningen. Så det blev styrka och lite fettförbränning i stället.
Vi började med cykel och armcykel, 5 min vardera som uppvärmning.Sen var det styrka för hela slanten. Man kan säga att vi dödade triceps och körde resten mage och rygg.Det blev tävling i allt och jag tror det jämnade ut sig till slut. Vi har helt enkelt muskler på olika ställen!

Vi avslutade passet med powerwalk på bandet med hyffsad lutning i 20 min.Sen fick det vara nog, jag menar det räcker ganska bra med 3 timmars träning :-)

Nu vila inför morgondagens Pilates pass...med Jessica försåss!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar