17 februari 2009

17 Feb - Långlöp + Powerwalk + Skada

Jaha, nu har det hänt, det som verkligen inte får hänta. Baksida lår har krajjat!
Nu är det ju så att det är Vasaloppet på Söndag.....så varför??

Kände mig riktigt stark idag, ramlade ner till gymmet, konstaterade att jag är beroende av dom där :-)
Ställer mig på bandet och springer 30 min, stadig puls och hade jättebra flyt, asnöjd så långt.
Kör en powerwalk i 15 min och springer sen 30 min till...fortfarande samma bra känsla, trycker i mig lite energi här och powerwalkar 15 min till......SEN...händer det. Det hugger till lite, jag reagerar, saktar ner, känner efter......smärta....kan inte gå!

Hoppar genast av bandet och beger mig hem, hittar min favvobok om skador....bristning....mhm, kyla och förband...högläge.

Ringer Jessica och ber om underverk, kanske kan hon massera bort skiten eller nåt?? Näää...viiila....vill bara skrika. Jag ska ju tokträna nu, tömma kroppen, jag kan vila.
Jag är i mitt livs form, har laddad som fan inför Vasaloppet på Söndag....

Så här sitter jag och ska egentligen jobba, kan inte koncentrera mig. Funderar på hur jag kan lägga om morgondagens träning? Funderar på om jag överhuvudtaget kan åka på Söndag?? Finns det inga genvägar till att bli frisk??

Åhhhh vad jag lider!!!!!!!!!!!!!!!!!!

//M

Tur att jag har Hanne och Karin och alla andra som hjälper mig i denna tuffa stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar