12 juli 2009

11 Juli - Musköloppet

1 mil löpning i kuperad terräng! Det stog på dagens agenda. Min tanke var att ta det jätte lugnt och se det som ett träningspass eftersom jag skulle simma Vansbrosimningen dagen efter.....hehe så var det ju det där med att ta det lugnt!


Jag åker dit vid 11.30 och träffar upp ett helt gäng tokladdade Linneaner. Det var soligt och varmt och jag la mig ner i gräset och vilade lite. Var faktiskt inte jätte laddad utan mest trött innan.

Starten blev något försenad (typ 15 minuter) men vi hade kul i alla fall.
Jag såg alla spurta fram och det var svårt att inte hänga på. Jag rasslade på i mitt tempo och sa till mig själv hela tiden att jag skulle ta det lugnt. 1 km - 5 min, det är inte att ta det lugnt, inte för mig i alla fall. Första 5 km gick bra, 30 min och hitills ganska flackt. Sen kom backarna.....ujuj...jag är inte gjord för backar, jag dör i dom.

Jag försökte tänka som alla sagt tidigare, ta det lugnt i backarna och ta i när det är flackt....
Ja jag försökte!

Jag rasslade på och vart väldigt förvånad när jag såg 9 km skylten, jag hade faktiskt massor med kraft kvar....en stund.....till sista MONSTER BACKEN!
Jag hade gett mig fan på att inte gå i backen utan skulle i alla fall lunka.
När jag väl kommit kanske halva backen så står dom där, vår eminenta hejjarjklack och bara skriker...."Kom igen Malin du grejjar det här"!!!!! Jag kunde ha hoppat upp för backen för attans vilken energi jag fick. Jag märkte inte ens att jag hade andnöd när jag sprang in på målrakan.
Där står halva IF Linnea och Cindy, Malin, Håkan och alla barn och hejjar......jag kunde ha gjort reklam för redbull där tror jag!

Sjukt nöjd efter mitt "lugna" premiär lopp i IF Linnea tröjjan!!!


Efter följde en härlig middag i goda vänners lag innan jag åkte hem och laddade för nästa tävling!


Km: 10
Tid: 1.05.29
Maxpuls: 200 (Attans)
Medpuls: 179



Jag och Mia innan start, cool va?



Min målspurt....tjohooo

//M

2 kommentarer:

  1. Härligt!! Hoppas simningen gick bra också!

    SvaraRadera
  2. Så jävla cool! Nästa gång anmäler du dig i IF Linnea också!!

    Den backen är ingen lek.

    Den hejarklacken finns inte i någon annan klubb.

    Vi är bäst.

    Du är grym.

    SvaraRadera