28 juli 2009

28 Juli - MTB!!

Jag är lycklig, förbannat aslycklig! Vet inte riktigt hur man ska beskriva det, men känslan av att fara fram som en tok i skogen, i solnedgången, men en ny cykel....det är fan inte mycket som slår det!

Egentligen skulle jag ha köptränat med IF Linnea, lite svårt när det står en ny cykel i hallen och bara blänker!
Fort som fan när jag kom hem skruvade jag bort allt trams dom satt på och fick på mig cykelkäderna, kan ha tagit 5 min :-) sen gav jag mig i väg.

Första delen är bara asfalt och redan här kände jag skillnad. Det var mycket lättare att få igång ett snabbt tempo och cykeln reagerade snabbare. Växlarna flöt på bra och bromsarna funkade bra (vilket är väldigt bra)!

Jag körde ner till Ekholmsnäs och svängde in på Lidingöloppet. Det är mest grus och lite guppligt här och var, svårighetsgrad 1 av 5. Finns väl kanske nåt parti som är lite med trixigt men absolut inget som är svårt.
Jag lyckades dock köra vilse på slutet, var så helt inne i mig själv och lyckoruset så jag fortsatte bara rakt fram!

Det blev i alla fall 33 km och jag var ute i 2:15!


Fint i skogen på Lidingö


Solnedgången var grym!

Nu längtar jag till Ursvik och NICK spåret, nån som är sugen??

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar