28 juli 2009

27 Juli - Updates

Tänkte jag skulle sammanfatta läget lite så här mitt i sommaren.

Hade vilodag igår och även semester men mulet. Då kan man shoppa!
Började dagen med att köpa en ny cykel:

Kona Caldera





Jag valde helt enkelt den för att den påminner mycket om min tidigare Reflex 20 som jag var asnöjd med. Det är bra komponenter som passar för den typ av cykling i skogen som jag kommer att köra.

Åkte sen och inhandlade en ny GPS sensor till min klocka eftersom jag slarvat bort den! Har lite funderingar att lite längre fram kanske byta min Polar rs800cx mot en Garmin 310, men det får vänta.

Om det är nån som är sugen så har jag en Garmin 405 med pulsband till salu.
Den är i stortsett oanvänd och ligger fint i kartongen. Pris: 3000:-
Mer info: http://www.garmin.se/productpage_tab1.aspx?pageid=3144

Vad gäller träningen så går det sakta men säkert. Har fokus på löpningen med IF linnea men även mycket cykling. Simningen däremot har stangerat lite, dels för att jag tyckte det var så trist att simma Vansbro och sen finns det så mycket annat som är roligare!
Så framöver är planen som följer:
- Löpning med IF Linnea minst 1 grr/veckan
- Ett distanspass löpning i veckan
- Ett pass vanlig cykling (landsväg)
- Ett pass MTB i skogen
- NMT så ofta jag orkar
- Karlbergshinderbana nångång i bland!
- Simning när jag väl känner för det

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar