14 juli 2009

14 Juli - Löpning Intervaller

Nu jävlar i lådan så är det fokus på löpningen ett tag framåt! Så det var bara att snöra på sig skorna och bege sig ner till träning med IF Linnea.

Vi startar som vanligt med en uppvärming, går bra i början tycker jag och känner att jag orkar i det tempot. Mmm i början i alla fall, sen kommer backen, den backen vi kört intervaller i, ja se då dog jag. Energin bara försvann och jag hyper ventilerade. Som tur är så finns det ju folk som fortfarande kan prata och peppa, så även jag kom upp för backen :-)
Uppvärming 22 min och ca 3,8 km (snabbare tempo än mina intervaller :-))

Sen var det dax för intervaller. 800-ringar i blandad terräng. Jag la mig medvetet sist och väntade lite innan jag intog min första. Vi skulle springa rundan 6-10 gånger och försöka hålla samma tempo hela tiden. Det vill säga ett tempo som man klarar. Det gick inte så fort för mig men jag fick en uppenbarelse i spåret. Det är okey att vara sämst, jag är ju där för att lära mig och bli bättre!! Då gick det genast bättre och jag rasslade på i min takt, jätte nöjd!!
Jag fick i hop mina 6 intervaller (egentligen 7 för den var en "visa rundan" innan) och var helt jävla slut efter det, till och med yr i bollen! Men skönt var det!!

Här är mina 800-ringar:
4:42
182
177

4:44
181
175

4:43
183
181

4:47
183
178

4.30 (REKORD)
186
184

4:34
185
183
77

Nu kan det bara bli bättre!!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar