06 augusti 2009

6 Aug - Löpning

Idag var det ingen bra dag för flickan.
Jag var tokladdad och gav mig ner för träning med IF Linnea. 15x15x15x15 var det som stog på schemat. Det betyder att man första 15 min kör lugnt uppvärminings tempo, sen ökar man och kör ganska hårt, för att sedan ta i i stortsätt allt man har, typ pb på milen. Sista 15 min joggar man sedan ner.

Vi rasslade ner till tanto där vi skulle starta, redan på joggen ner kändes det inge bra, både baksida lår och foten strulade. Hade även inget flås och svetten totalt flödade.
Jag bestämde mig för att inte köra runt hela Söder utan köra fram och tillbaka om det skulle göra för ont.
Började med att köra 10 minuter i lugnt tempo och vände sedan tillbaka och tog i lite mer. När jag sen skulle ta i allt vad jag kunde så körde jag så gott det gick med lite gå vila emellanåt!
Jag sprang totalt 40 min och la mig sen i gräset och stretchade, körde styrka och inväntade dom andra!

Pratade en hel del med Rebecca och fick massor med goda råd och tips på bra träningar! Fan asbra!

Nu ska jag även ringa en naprapat och fixa det här benet som strular till och från. Nu får det vara nog!!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar