14 november 2011

På topp...

Ligger tydligen lite efter här och det finns ju olika skäl till det som vanligt.
Körde sista passet på Onsdag, ett shape pass som jag inte tyckte var så jobbigt, men det tyckte tydligen kroppen, galen träningsvärk.

På torsdagen åkte jag på kryssning. Det är nästan så jag kan ta dom 22 tim som ett träningspass, har nog aldrig dansat så mkt och lääänge. Kändes som jag konstant hade popcorn i benen! Det reuslterade i att benen inte funkade varken på Lördagen eller Söndagen, inte övriga kroppen heller.....

Idag tog jag i alla fall MTB till Stockby, finlöp....dvs lugnt och fint, inga intervaller eller tidspress. Tänkte att jag skulle köra så långt det gick och öva lite uthållighet. Hade som vanligt problemet med att jag tar ut mig för mycket, kan inte riktigt sänka farten. Men efter ett par km så fick jag till det! När jag sprungit 5 km kände jag att jag lätt kunde springa 1 mil. Då stukade jag foten!!! Vart nog mest rädd för att det skulle vara ledbandet eller nåt. Lunkade på och tyckte inte det gjorde så ont. Men var lite rädd att ta i och skjuta ifrån med foten.
6 km fick räcka och jag vet att jag hade kapacitet för mycket mer.
Nu sitter jag med en svullen fot som är hårt lindad. Tror jag är på banan imorgon igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar