07 november 2011

Vägen till toppfom - pass 2

Kände mig fortfarande lite sliten efter Triathlonrycket i Lördags, plus att jag sov noll och nada i natt. Men det var bara att bita i det sura äpplet och rassla ner till gymmet.

Dagens pass var utformat av Emil Jönsson och Anna Haag, för er som inte vet vilka det är så...googla!
Långa backitervaller - Jaha
Lite svårt att veta vilken lutning på bandet, jag körde i gång på 10...haha...precis som jag skulle vara elitskidåkare.....sänkte ganska snabbt till 8....och sen till 7.
Och långa? Nja 4 min räckte alldeles perfekt för mig....då hyperventilerade jag.
Det blev i alla fall som passet sa x6. Gott!

Efter det var det styrka:
Djupa benböj med explosiv uppgång, 3-6 reps med tung vikt. Tränar du utomhus gör du så många att du inte orkar fler. Direkt efter benböjen gör du 12 upphopp på box/bräda/bänk. Upprepa 3-4 gånger.
Avsluta med utfallssteg: så många du orkar. Upprepa 3-4 gånger.

Kan säga att det kändes, avslutade med 40 tåhävningar, det är alltid bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar