17 november 2011

Snabba intervaller och Vägen till toppform pass 3

Ja satan i gatan vad jag var speedad när jag kom till gymet. Har en kollega som tränar (bygger) väldigt mycket som bjöd mig på en liten energikick 45 min innan passet. Helt galet vilken energi och ork!!! Kändes som man inte skulle sova på en vecka! Säger bara...Brutal FX!!

I alla fall körde jag intervaller. 5x1 min, 5x3 min, 5x1 min med 60 sek mellan.
Maxade på dom första 5 och fick sänka lite på 3 min intervallerna. Dom sista 5 ökade jag för varje intervall och det kändes som jag var unstoppable! 45 min och ca 6km!!

Vägen till toppform pass 3 - Explosionen
3x
6 benböjsupphopp
12 benböj
3x
8 Utfallshopp
16 Stillastående utfall
3x
6 Längdhopp
8 Skridskohopp
Avsluta med 100 benböj (vilket jag inte gjorde för jag kunde inte gå)

Tog mig sen 1 timmer att gå hem....gick som en trasig vante. Men fan va nöjd jag var!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar