05 november 2011

Triathlon Sprint

Ja idag var det dax att kolla in hur jag ligger till! Hade följande upplägg:
Cykla till Gångsätrahallen (3k), simma 750m, cykla delar av Lidingöloppet på MTB, avsluta med 5 km i Stockby.

Simningen gick sådär, det var hur mycket folk som helst så det var svårt att få flyt...haha...men det gick bra och det tog ca 35 min!
När jag kom ut var det redan mörkt så tanken med Lidingöloppet gick i stöpet på en gång. Cyklade iväg längst med kyrkviken och vidare mot Hustegaholm, det är en ganska snabb sträcka på grusväg, hur skön som helst. Vände efter ett tag och cyklade till Stockby. Cyklingen tog 1:19 tim men kändes bra hela tiden.
I stockby fick jag ta 1,5k slingan eftersom den är upplyst. Körde på och andra varvet var det snabbaste, underbart när man känner resultatet av intervallträningen!
Sen var det bara att cykla hem dom sista 4k....inte så bara....det går bara uppför!

Simning: 750 m - ca 35 min
Cykling: 19,8 k - 1:19 tim
Löpning: 4,8 k - 30 min

Känns som ett bra träningspass!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar