20 november 2008

19 Nov - Crawlkurs

Kom direkt från styrketräningen och var där lite tidigare. Ville testa lite hur det gick med tekniken och hur många längder jag kunde simma i rad.
Det gick så där, pulsen sköt i höjden och jag fick mjölksyra i hela kroppen.

Gick över till att simma lite lugnare bröstsim, det var bättre. Sträckte ut ordentligt och övade på andningen.

Kursen gick bra, men man har ju insett att det är en hel vetenskap att kunna crawla. Jag fokuserade mycket på andningen och mina bensparkar. Jag har tydligen blivigt utrustad med ett ticksben :-). När jag simmar så har höger ben en förmåga att lite då och då göra konstiga saker. Enligt tränaren ser det ut om ett lamt försök till bröstsimsspark!! Hajjar ingenting, men det är nåt jag ska jobba på!

Var ganska trött efter all träning, det blev ju totalt 15 min cykel, 1 timme styrketräning och 1.30 timme simning.

Idag blir det en lättare promenad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar