02 januari 2009

2 Jan - Långfärdsskridskor

Egentligen det andra passet för i år, om man räknar med den raska promenaden 01:15 på nyårsdagen :-)
Tanken var egentligen att jag skulle löpträna idag, men med sol och en närstående sjö så vart valet lätt.....grillor!

Det var ett tag sen som jag körde, faktiskt två år sedan. Hade problem redan när jag skulle sätta på mig skridskorna, fan skitsvårt att hålla balansen och mecka i bindningarna. När jag väl fått på mig allt så stod jag där som ett fån, jag lovar att alla runt om garvade när jag tog mina första stapplande steg. Det var i alla fall inga skär.

Men med hjälp av stavarna tog jag mig i alla fall framåt och så småning om började det lossna lite. Lyckades hålla mig på benen hela tiden och bara njöt av att fara fram. Fick i hop 10 km och det fick räcka för årets första tur :-)

Imorn ska jag på det igen, aaaaaskul!!!


Så här fint var det!


Nöjd....men kall!
//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar