26 januari 2009

26 Jan - Lägdskidor

Lite stel i kroppen efter gårddagen, men va fan, man är ju ingen tjärring :-)
Idag blev det bussen till Evertsberg, en stäcka på 43 km.
Första delen gick kalasbra, nästan bara nedför och jag njöt för fulla muggar, mycket snö och lugn t och behagligt.

Innan Oxberg började det sen att köra i hop sig, bara uppför och ingen energi. Det tog otroligt lång tid att ta mig till kontrollen och när jag väl var där var jag världens syndigaste :-(
Proppade i alla fall i mig energi och funderade på om jag var dum i huvet, det var ju faktistk 3 mil kvar....

Men skam den som ger sig, på med skidorna och ut igen. Kändes lite bättre nu och jag tyckte jag hade bra fart. Då började snön bråka, fastnade under skidorna i varje uppförsbacke, jag blir asförbannad på sånt!! Ingen skrapa hade jag heller utan det var staven som fick agera skrapa, funkade ju så där.
Träffade på några trevliga killar i Hökberg som hjälpte mig att valla om, nu blev jag lite gladare igen. Nu började jag istället fundera på om det här kunde vara mitt kall, jag är ju asbra. Behöll den tanken i nån minut innan snön började fastna igen......det är inte mitt kall!

När det var några kilometer kvar gav jag upp, då hade skidorna fått höra alla dom fulaste ord som finns i mitt vokabulär....dom fick helt enkelt finna sig i att hänga på axlen.
Så jag avslutade denna fina dag med en promenad med snö till knäna :-)
Kan tillägga att blåsorna, rumpan, låren, ryggen, hungern och armarna gav sig till känna då oxå...

Det är bara att inse sina begränsingar, fast jag vägrar!

Avslutningsvis blev det i alla fall:
8.50 timmar
75 km
6598 kalorier

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar