24 januari 2009

24 Jan - Längdskidor x 2

Så ännu en bra träningselg i Mora med Karin.

Vi började dagen med att ta Vasaloppsbussen ut i spåret. Med tanke att vi skulle köra två pass idag så hoppade vi av vid Hökberg. Det skulle bli ett pass på 17 km ner till Mora.
Vi struttade i väg och jag kände att tekniken fanns där, skönt att köra utan den grymma träningsverk som jag hade förra helgen vi var uppe.

Sem kom snön, det fullkomligt toksnöade. Blåste lite oxå så det var bara att ta fram brillorna.
Förmiddags passet gick snabbt för mig, 2 timmar sen fick man åka till intersport och köpa nya pjäxor....blååååsor igen!
Tog emot lite på slutet för det gjorde så grymme ont, men jag kom fram :-)

Efter lite lunch och lite slappandes var det dax för runda två för dagen. Nu hade det snöat ganska duktigt och spåren var inte på topp. Så det fick bli Mora-Eldris-Mora.
Så fantastiskt att köra omkring, lugnt och tyst och bara galet mycket snö, jag är helt salig.
Kändes riktigt bra den här rundan, hade jag inte varigt så hungrig så hade jag kunnat köra hela kvällen....

Vi avslutade denna underbara dag med en tur till SPAt på hotellet, grrrr, bubbelbad efter en hård dag, kan aldrig vara fel!!

En lycklig skit vid Eldris...

Här kör jag "offpist" :-)
Nu laddning inför halvvasan imorgon....TJOHOOO!!
//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar