28 januari 2009

28 Jan - PT Syrka/Intervall

Snacka om brutal awekening! Jag är definitivt inte van med att träna så hårt på morgonen.
Började med att sätta mig på cykeln som uppvärmning, så segt det gick, gäspade konstant och undrade hur jag skulle få energi och kraft att röra mig....

Jessica såg nog det på mig när hon kom, vi började med styrkan idag så jag inte skulle ramla av bandet....hygglo!
Här hade vi "fin sällskap" av Orup, han är hyffsat vältränad och körde på med sin PT...lite skoj så där.
Idag blev det mest överkropp, dvs rygg, triceps, biceps, mage, mage och lite mer mage. Bra och roliga övningar var det!

Sen kommer vi till det jobbiga, intervaller. Idag fick jag värma upp lite på 10:an för att efter det springa så långt jag orkade på 15. Tror det blev 250m eller nåt. Sen vila och kuta på 16! Men shit va jobbigt, snacka om att chocka kroppen. Lite vila och sen en till på 16 och en på 15!
Så vaken nu!

Skönt efter när man är klar :-) och man är garanterat vaken och pigg när man kommer till jobbet, kanske ska prova det igen?

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar