17 maj 2009

17 Maj - Cykling och bollkalle :-)

Åsså börjar vi med att säga grattis till Malin på den stora dagen och även till Norge :-)

Bestämde mig tidigt att idag skulle jag ha sovmorgon, det gick sådär. Telefonen började ringa redan 07:00 och fortsatte sedan, inte lätt att vara så poppis för en dag.

Vid 12:30 hoppade jag i alla fall upp på cykeln. Målet var Kristinebergs IP. Jag skulle möta upp Mela där och vara bollkalle på rugby EM. Kul och annorlunda, sånt tycker jag om.
Jag kom dit och fick en snabblektion i regler och vad jag skulle göra, det är faktiskt avancerade grejjer det där.

Jag stog mest och var förundrad över hur hårt det var, asså nu snackar vi tacklingar!! Helt grymt! Jag skulle nog flyga som en liten dammtuss på planen om jag skulle vart med, men jag tackar gud för att jag inte var det :-)

Sen var det dax att bege sig hemåt. Tog en sväng runt i stan och gled runt och kollade in alla sommarglada människor. Vilken härlig stad man bor i.

Totalt fick jag i hop 24km och det tog väl en ca 1.20 t (vart en del felåkningar och rödlysen)
Kändes ändå ganska bra, benen var faktiskt pigga och jag kunde trycka på lite.

Avslutade dagen med en lååång promenad på ön, mest bara för att det är så mysigt!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar