15 maj 2009

Upplägg och fokus

Nu har motiveringen och träningsglädjen åter infunnit sig och det känns bra. Då återstår en koll på målen och lite mer fokus!

Cyklingen = katastrof
Här är målet och resultatet så här långt:

Mmm jag har 16 dagar på mig att cykla 822 km!!
Okey långdistans på schemat, cykla överallt, det kan gå!

Löpningen = dålig
Har inte fått upp den farten och uthålligheten som jag vill. För att komma i gång så är målet:
- Minst 3 pass i veckan
- 1 pass normal, 7-10 km med lite tempoökningar alt. långa intervaller
- 1 pass med intervaller alt. backträning
- 1 pass med långdistans, 2-3 mil

Simningen = Hyffsatbra
Har bra koll på tekniken. Bör få in mer distans. Minst två pass i veckan.
Snart dax att kasta sig i sjön (fast det har jag ju redan gjort) med våtdräkten.

Magen = Stark men inte rutig
Sista rushen måste bli fettförbränning. Bra kost och morgonträning. NMT tre morgonpass i veckan borde göra susen!

Nästa helg är jag dessutom ledig Torsdag-Söndag, då kan man ju alltid passa på att fylla dagarna med rolig träning!

//M

3 kommentarer:

  1. Cyklingen: Fem mil om dagen, bara. Det är väl lugnt.
    Löpningen: Det kommer!
    Simning: Eh, vad är det? ALltså. Hur ofta behöver man ta sig fram genom vatten egentligen? Sånt trams.
    Fettförbränningen: Se ovan. Fem mil cykling om dagen i 16 dagar, sen är det nog inget problem. Och maten vet du ju hur du ska göra med!

    SvaraRadera
  2. NMT kommer att göra susen - haka på IF Linnéa på tisdagar så får du igång backintervallerna.

    Tack för en dundernajs kväll på Stadion :D

    SvaraRadera
  3. Haha, jag känner igen mig - hur ska tiden räcka till? Lägg till att man ska läsa andras bloggar och inspireras också :) Men lycka till! Det är säkert realistiskt för dig! Min tid räcker inte till :)

    SvaraRadera