27 maj 2009

27 Maj - PT Styrka

Nu skulle ju jag ha kört NMT i morse men det fanns två anledningar till att inte göra det.
Den första är att vi hade tjejjmiddag med jobbet i går och drack dricka, fin dricka.
Den andra är att min PT ringde i går och sa att hon skulle köra skiten ur mig idag med ett muskelpass och sen skulle jag göra fystestet...jaha dåså!

Jag kom ner till gymet och fick börja med att ro som uppvärmning. Jag hade så himla mycket att prata om så jag glömde nästan bort varför jag var där :-)
Sen jäklarns! Hon vet ju om att jag har börjat med NMT så hon fläskade på ordentligt. Det var 40kilo hit och 50 kilo dit. Jag darrade som ett asplöv när jag var klar.....i alla musklerna.

Sen var det upp på bandet och springa, 3km så snabbt du kan.
Det är ju enkelt om du är på en löparbana och kan känna efter själv, men på ett band ställer man ju in hur snabbt man kan springa.
Jag gjorde som vanligt och gick ut hårdare än jag ska vilket resulterade i kraftig mjölksyra på slutet.
Men jag sprang 1.69 snabbare än vad jag gjorde i November!! Jag vet inte om det är bra eller dåligt, men jag vet att det går lite snabbare i alla fall :-) och det går åt rätt håll!!!
Men det bästa var nog syreupptagningsförmågan, från 37-42 ml/kg*min (eliten ligger på 70-77)!!

Nu hade jag tänkt att ta en liten runda med cykeln. Men det är storm ute och jag är lite rädd för att blåsa bort, så jag struntar i det!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar