29 maj 2009

29 Maj - NMT

Oooj många tappra idag. När jag kom till ÖIP 06.00 i morse tänkte jag att nu har dom fått spel.
På hela fotbollsplanen stog massor med hinder. Hmm hinderbana....men så var du ju inte, det var ju massor med grindar eller nåt inför maran :-)

Idag tror jag att det var Jens som körde med oss och jag körde med stridskamrat Katrin idag.
Vi började i alla fall till min glädje att "jogga" i väg. Men ingen vanlig jogg här inte, armarna rakt upp över huvet. Det var asjobbigt att springa så.
Helt plötsligt ser jag "det där diket" och får massor med konstiga tankar i huvet. Vi stannar och står och hoppar och grejjar lite. Den här gången behöver vi inte springa i diket utan ska gå på händer och fötter på var sida av diket, så där på sidan liksom. Jobbigt men det funkar. Efter det ska vi "skutta" över diket fram och tillbaka. Jag plumsar ett par gånger men det var bara skönt att få svalka fötterna lite.

Det känns fortfarande okey och jag känner mig pigg, varkar vara en bra Fredag det här :-)
Vi fortsätter vår resa genom skogen, inget jogg utan "hoppa" så vaderna får sig en känga. Vi körde lite grodhopp och samlade pinnar oxå innan vi nådde ängen.
Ser en tråd här.....hopp, skutt, groda....hm!

Nu försvann nog några hästar från stallet för jag kommer inte riktigt i håg vad vi gjorde. Men det var en staffett, en sån där evighetsstaffett när man ska flytta pinnar. Just när man flyttat en pinne så kommer nån och flyttar tillbaka den....grymt.
Vi kör i alla fall massor med armhävningar, hjular, gör kullerbyttor, släpa kompis, kråla, stå i brygga, rodd i ring (?) och grejjer. Vi springer även allihopa på rad och håller varandra i handen....sött tycker jag :-)
En vända i skogen på 700m - SPRING ALLT VAD NI KAN! Och det gjorde jag!! Sprang om flera stycken och såg täten där framme. Jäklarns vad jag glad jag blev. Ända tills vi kom ut på ängen igen och det redan låg massor där (i plankan)....jag var tydligen inte i täten :-(

Sen ska vi i väg på en tur igen. Händerna på ryggen och släng er ner så fort jag skriker. Jag lyckades pricka varenda brännässla och tistel som fanns längst med hela vägen, det fan svider överallt. Jag hade turen att ha Leffe bakom mig. Han hjälpte mig med teknik och peppade hela tiden. "Fram med höften", "Upp med brösten", "Rak i ryggen", "Små steg", "AAAANDAS".
Hade han inte tjoat på mig så hade jag ramlat ihop i en liten hög bara för det kändes som en evighet.

Helt plötsligt är vi tillbaka på ÖIP bland grindar och annat! Vi avslutar med 20 st upphopp!
Jag springer in och hämtar min nya fina NMT tröjja som jag fått och är så satans nöjd med min prestation idag!!!
Liver är allt bra!

//M

2 kommentarer:

  1. skönt med "så satans nöjd med min prestation..." jag får rysningar - klart du ska vara nöjd - du är ju bäst!

    SvaraRadera
  2. Mehh åh tack ! :-)
    Men du e i alla fall klart coolast!

    SvaraRadera