24 maj 2009

24 Maj - Cykling distans

Sovmorgon och Sol - CHECK
Nya däck och nya skor - CHECK
Jag möter upp Tobbe i Vasaparken och vi drar oss mot Bromma. På vägen dit känner jag att det är lite knas med ena skon eller pedalen. Vi stannar vid Alvik och jag kliver av......och klossen sitter kvar i pedalen.....det är tomt under skon!!


Det ska inte se ut så här...

Ehh jaha? Vad gör man nu?
Dom sitter ju hyffsat hårt i pedalen och det går inte bara att trycka loss den!
Jag springer in på OKQ8 och frågar efter verktyg, fick tag i en stor tång och sätter mig och meckar...pice of cake...det var bara att ta i lite :-)
Så på med klossen på skon och sen vidare!

Ute på Ekerö är det fint! Vi cyklar på och det känns ganska bra. Jag gör mitt bästa för att hänga på Tobbe som har väldigt långa och starka ben. Men så här såg det mest ut:

Tobbes ryggtavla....


Me in action.
Efter 43km stannade vi och vilade, mest för att vägen tog slut. Vi satte och vid en fårhade och tryckte i oss lite energi. Otroligt små söta ulltussar som hoppade runt och lät konstigt. Jag tyckte jag kunde få gosa med en, men dom ville inte. Det var dock en som var lite intresserad och ställde upp på en bild i alla fall!


Rackarns söt....liten bebis!
Sen for vi igen. Efter bara en liten stund fick vi möte av glassbilen! Fanken va najs tänkte jag och stoppade den.
-"Hej, kan vi handla av dig?"
-"Ja men bara paket"
-"Hmm det blir lite jobbigt att cykla med"
-"Men jag har nog några lösa som ni kan få"
HEJJA GLASSBILEN!
Lyckliga jag med en glass!
Hej då...och tusen tack!
Nu hemåt, mörka moln och vinden tar i!
Blev till och med lite kallt!
Men en runda på 95km och en tid på 4.30 får man ju vara nöjd med!
Nu ska jag verkligen krascha i soffan!
//M

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt träningspass! Hittade din blogg häromdagen och du är numera bokmärkt :-) Roligt och välbehövligt med inspirerande träningsbloggar såsom din!

    Ha det gott!
    /Malena

    SvaraRadera
  2. Å tack :-)
    Va kul att höra att den inspirerar!
    Nu ska jag kika in i din blogg ;-)

    //Malin

    SvaraRadera