31 maj 2009

30-31 Maj - Mini triathlon

Började ju Lördagen med en 8km runda med känsla.
Det rundan tog ungefär 45 min men det kändes bra!

Började Söndagen med 45 min cykling, backintervaller den här gången. Egentligen skulle jag ha behövt ett långpass men eftersom jag befann mig på landet och det inte fanns några bra vägar att tillgå så blev det intervaller. Tog i som satan i alla uppförsbackar och rullade lugnt nedför!
Tror det blev ca 15km och det fick räcka!

Sen var det dax för ett dopp i det blå med våtdräkten på. Det var ett projekt bara i sig att få på sig våtdräkten när man var i solen och lite svettig. Fick slita som ett djur!
När den var dax så var det bara att kasta sig i vattnet.....eller tassa lite försiktigt, det var ju kallt.
Jag hade med mig Fia i en roddbåt som langade vatten och fotade. Kändes ganska skönt att ha nån med sig om man skulle få kramp eller nåt.
Det var jobbigt att simma, hade svårt att få till andningen i början. Fick kallsup efter kallsup så jag varvade med lite bröstsim emellanåt.
Jag simmade i ca 45 min, sen var det lek :-)

Så totalt blev det inte så mycket träning, 45min x 3, resten spenderades i solen!


Löp


Cykling


Simning

Fler bilder finns här: http://pics.mhamberg.com/#6.0

//M

3 kommentarer:

  1. du sa att det luktade triatlon i min blogg, haha, I hope so! ska man våga börja testa kanske?! hehe!!

    SvaraRadera
  2. Det ser så kul ut! Jag vill också bli triathlet! Fast jag har ingen (duglig) cykel och så kan jag inte crawla :) Men när jag blir stor (och mindr studentfattig) så kanske :)

    SvaraRadera
  3. Em; Mehh såklart du ska!!! Vi skulle ju ta ett lopp så varför inte Lidingö Triathlon??

    Andrea; Du har ju förutsättningarna med ditt löpsteg, ta en crawlkurs, det gjorde jag i vintras, cykel kan man hitta billiga på blocket! :-)

    SvaraRadera